Vanliga frågor & Svar

Här har vi listat vanligt förekommande frågor som vi ibland tar emot från kunder och lagt till de generella svaren för dessa frågor. Hittar du inte svaret på din specifika fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst genom kontaktformuläret, e-post eller telefon. Vi arbetar ständigt för en snabb återkoppling till dig som kund.

Vårt sortiment & produkter

Detta beror på att du har valt fler antal av den önskade produkten än vad vi för tillfället har på lager. Prova att ta bort en eller flera antal av den produkt det gäller och uppdatera varukorgen/kassan. Om du önskar hjälp med vad vi har tillgängligt på lager så kontaktar du vår kundtjänst för snabbast hantering.

Ibland säljs vissa av våra produkter / storlekar / färgval slut innan vi har mottagit en ny lagerleverans till vårt lager. Det är många steg i ledet från en lagerbeställning till en slutförd containertransport och därför kan vissa produkter vara slut på lager för tillfället. Har du frågor, funderingar eller önskemål om hjälp gällande produkter som för tillfället inte finns i lager, så hjälper vi dig gärna med detta. Kontakta då vår kundtjänst för snabbast möjliga återkoppling på dina önskemål så skall vi hjälpa dig på bästa sätt.

Ja, det gör vi. Alla produktbilder är tagna av oss själva i vår studiomiljö och vi har försökt att återge alla färgnyanser på ett så naturligt och ärligt vis som möjligt. Färger kan skilja sig på olika typer av skärmar och inställningar och vi har jobbat extra för att bevara våra produktbilder i en så naturlig visningsversion som möjligt.

Leveranser

Vi anlitar i första hand DHL för de allra flesta sändningar från oss, men även PostNord för mindre varor som oftast kan levereras direkt till din brevlåda. Gällande sändningar som levereras med DHL så skickar vi med deras frakttjänst "ServicePoint" för bekväm uthämtning på ditt närmaste ombud när det passar dig som kund bäst. De största produkterna (t.ex. de breda rollup-madrasserna) skickas med DHL Home Delivery med direkt leverans till din dörr dagtid. Mindre produkter och sändningar kan skickas med PostNord´s frakttjänst "Varubrev", där paketet oftast levereras direkt till brevlådan (beroende på emballagets mått), alternativt hämtas sändningen ut på närmaste PostNord-ombud om sändningen är för stor för en brevlåda. Alla leveranser och uthämtningsställen/paketombud baseras på den leveransadress som du anger vid beställningen.

Har du som kund önskemål om specifika leveransmöjligheter eller anvisningar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst före du beställer så hjälper vi dig på bästa sätt. Du kan läsa mer om Leveransinformation på denna länk.

Vi skickar oftast senast dagen efter en beställning har slutförts i vår webbutik. Vid inbetalningar via BankGiro säkerställer vi att betalningen har mottagits av oss innan beställningen skickas från oss. Vi förbehåller oss rätten att leverera slutförda beställningar från vårt lager upp till 5 arbetsdagar efter beställningsdatum om vi har hög arbetsbelastning, men målet är alltid så fort som möjligt för att bemöta dig som kund på bästa tänkbara sätt.

Så fort vi har slutfört packning av din beställning så bokas en transport. I samma moment som detta görs så skickas även en leveransbekräftelse ut till den angivna epost-adressen som angavs i beställningen. I denna leveransbekräftelse framgår aktuellt sändningsnummer med tillhörande länk där du enkelt kan söka efter uppdaterad sändningsinformation och följa försändelsen.

Så snart som din beställning är gjord i vår webbutik så skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress med information om beställda produkter. I detta meddelandet bifogas alltid en orderbekräftelse i PDF-format. Vi bifogar alltid följesedel tillsammans med beställda produkter.

Enligt distanslagen för e-handel har du som slutkonsument (privatperson) ångerrätt upp till 14 dagar efter mottagande av produkt/produkter. Vid önskemål om returnering av produkt/produkter så kontaktar du vår kundtjänst om detta. Transport/returkostnader står du som kund för och köpesumman betalas ut  via traditionell banköverföring när retursändningen har anlänt tillbaka till vårt lager.

Betalningar

Vi har arbetat extra mycket för att kunna erbjuda dig som kund flertalet av de vanligaste betalningsalternativen som finns på marknaden idag. Mer om respektive betalningslösningar finner du på sidan Betalningsinformation. Vi erbjuder följande:

  • Swish - Säker betalning via mobiltelefonen
  • Payson Kort & Banköverföring
  • Payson Faktura & Delbetalning
  • PayPal
  • BankGiro-inbetalning
  • Hämtning på vårt lager i Vänersborg (betalning via Swish på plats)

Det finns möjlighet att dela upp betalningen via faktura-alternativet som Payson erbjuder. Välj Payson All In One som betalningsalternativ i kassan när du slutför beställningen och följ instruktionerna. En fakturaavgift på 29:- tillkommer vid detta val.

Säkerheten vid e-handel och betalningar över internet är en viktig del enligt oss och hela vår webbutik är krypterad via HTTPS med godkänt SSL-certifikat. Detta menas med att all information och internettrafik som skickas via din dator och vår webbserver är krypterad och ej läsbar av någon utomstående. Vi erbjuder alltid säkra betalningsalternativ genom de ledande aktörerna på marknaden när det gäller kort- och banktransaktioner och betalningar på nätet. Både Payson och PayPal använder sig av krypterad anslutning och säkerhetsfunktionen 3D-Secure vid betalning.

BankGiro-betalning är traditionellt och säkert, som utförs genom din egen Internetbank. På beställningsbekräftelsen som du tar emot till din angivna epost-adress framgår vårt BankGiro-nummer och övriga anvisningar om hur du betalar in till vårt BankGiro-konto.